Ballet, Grade 5
Voor de Ballet Grade 5 demonstreren kandidaten geconsolideerde technische vaardigheden en een breed scala aan bewegingen in reeksen van grotere lengte en complexiteit. Ze tonen een duidelijk begrip van de werking en het doel van de vereiste woordenschat. Kandidaten tonen het vermogen om een passend gevoel voor stijl vast te houden tijdens complexere sequenties en een grotere gevoeligheid voor verschillende muzikale kwaliteiten. Het gebruik van techniek en een verbeterd ruimtelijk inzicht leiden tot een grotere presentatiezekerheid. Het cijfer van de examinator wordt aangegeven als onvoldoende (0-64), voldoende (65-74), goed (75-84) of uitmuntend (85-100).
In the Ballet Grade 5 candidates demonstrate consolidated technical skills and a wide range of movements in sequences of increased length and complexity. They show a clear understanding of the mechanics and purpose of the required vocabulary. Candidates show the ability to sustain an appropriate sense of style throughout more complex sequences and a greater sensitivity to varying musical qualities. Technical facility and improved spatial awareness lead to an increased assurance of presentation.The Examiner's mark is indicated as Unsuccessful (0-64), Pass (65-74), Merit (75-84) or Distinction (85-100).
Voldoende Pass |
Goed Merit |
Uitmuntend Distinction |
|
Techniek Technique |
heeft inzicht in de syllabusvereisten met adequate demonstratie has an understanding of the syllabus requirements with adequate demonstration |
heeft inzicht in de syllabusvereisten met competente tot goede demonstratie has an understanding of the syllabus requirements with competent to good demonstration |
toont een zeer goed / uitstekend begrip van de syllabusvereisten met een zeer goede demonstratie shows a very good / excellent understanding of the syllabus requirements with a very good demonstration |
Muzikaliteit Musicality |
toont enig besef van timing en ritme shows some awareness of timing and rhythm |
blijft zich bewust van timing en ritme en kan reageren op de stemming en veranderingen van de muziek maintains awareness of timing and rhythm and may respond to the mood and changes of the music |
handhaaft een zeer goed / uitstekend ritme en timing, en reageert goed op de dynamiek van de muziek maintains a very good / excellent rhythm and timing, and responds well to the dynamics of the music |
Presentatie Performance |
heeft een basisgevoel van presenteren attains a basic sense of presentation |
toont de ontwikkeling van expressie door beweging en kan blijk geven van het vermogen om de uitvoering op een publiek te projecteren shows development of expression through movement and may show ability to project the performance to an audience |
toont vertrouwen in uitvoering en presentatie shows confidence in performance and presentation |
Verspreiding van resultaten Distributions of results
Cijfers Marks |
2019 | Totaalscore Overall mark |
Uitmuntend Distinction |
||
Goed Merit |
1 100% |
1 100% |
Voldoende Pass |
||
Onvoldoende Unsuccessful |
||
Totaal afgenomen testen Total of tests taken |
1 100% |
1 100% |
Resultaten per leerling Results per student
PIN (jaar year) |
Totaalscore Overall mark (100) |
Techniek Technique (60) |
Muzikaliteit Musicality (20) |
Presentatie Performance (20) |
Notities Comments |
CDS261 (2019) | Merit (79) | 46 | 17 | 16 |
Pleasing use of the demi-plié. The classical technique on the whole would benefit from further hold of the turn out from the hip. Continue to work hard with your teacher to detail the required positions. |