Theatre Craft, Grade 1
Voor de Theatre Craft Grade 1 demonstreren kandidaten een toenemende vocabulaire van beweging in de gekozen discipline. Een goed begrip van de techniek wordt weerspiegeld in het vermogen om eenvoudige bewegingen te coördineren om combinaties van stappen en bewegingskwaliteit te produceren, dat wil zeggen: precisie en controle binnen het bereik van hun eigen fysieke capaciteit. Kandidaten communiceren een toenemend vertrouwen in prestaties. Ze kunnen muziek interpreteren en tonen een zich ontwikkelende gevoeligheid voor muzikale inhoud en stijl. De voorstellingen van de kandidaten tonen een zich ontwikkelend ruimtelijk bewustzijn, een vermogen om met anderen samen te werken en een reactievermogen op een publiek. Het cijfer van de examinator wordt aangegeven als onvoldoende (0-64), voldoende (65-74), goed (75-84) of uitmuntend (85-100).
In the Theatre Craft Grade 1 candidates demonstrate an increasing vocabulary of movement in the chosen discipline. An understanding of the technique is reflected in the ability to co-ordinate simple movements to produce combnations of steps and quality of movement, ie: precision and control within the range of their own physical capacity. Candidates communicate an increasing confidence in performance. They are able to interpret music and display a developing sensitivity to musical content and style. Candidates' performances show a developing spatial awareness, an ability to work with others and a responsiveness to an audience. The Examiner's mark is indicated as Unsuccessful (0-64), Pass (65-74), Merit (75-84) or Distinction (85-100).
Voldoende Pass |
Goed Merit |
Uitmuntend Distinction |
|
Techniek Technique |
heeft inzicht in de syllabusvereisten met adequate demonstratie has an understanding of the syllabus requirements with adequate demonstration |
heeft inzicht in de syllabusvereisten met competente tot goede demonstratie has an understanding of the syllabus requirements with competent to good demonstration |
toont een zeer goed / uitstekend begrip van de syllabusvereisten met een zeer goede demonstratie shows a very good / excellent understanding of the syllabus requirements with a very good demonstration |
Muzikaliteit Musicality |
toont enig besef van timing en ritme shows some awareness of timing and rhythm |
blijft zich bewust van timing en ritme en kan reageren op de stemming en veranderingen van de muziek maintains awareness of timing and rhythm and may respond to the mood and changes of the music |
handhaaft een zeer goed / uitstekend ritme en timing, en reageert goed op de dynamiek van de muziek maintains a very good / excellent rhythm and timing, and responds well to the dynamics of the music |
Presentatie Performance |
heeft een basisgevoel van presenteren attains a basic sense of presentation |
toont de ontwikkeling van expressie door beweging en kan blijk geven van het vermogen om de uitvoering op een publiek te projecteren shows development of expression through movement and may show ability to project the performance to an audience |
toont vertrouwen in uitvoering en presentatie shows confidence in performance and presentation |
Verspreiding van resultaten Distributions of results
Cijfers Marks |
2018 | 2019 | 2020 | Totaalscore Overall mark |
Uitmuntend Distinction |
||||
Goed Merit |
2 100% |
3 100% |
4 100% |
9 100% |
Voldoende Pass |
||||
Onvoldoende Unsuccessful |
||||
Totaal afgenomen testen Total of tests taken |
2 100% |
3 100% |
4 100% |
9 100% |
Resultaten per leerling Results per student
PIN (jaar year) |
Totaalscore Overall mark (100) |
Techniek Technique (60) |
Muzikaliteit Musicality (20) |
Presentatie Performance (20) |
Notities Comments |
CDS172 (2019) | Merit (75) | 43 | 16 | 16 | Showed an enthusiastic approach to the work. Continue to add detail and correctly form all your lines. |
CBX943 (2018) | Merit (75) | 45 | 15 | 16 |
Tried hard throughout. Aim now to fully finish steps and exercises to neaten more. Care needed at times with timing of set work. 'Dance': happy presentation. |
CDS292 (2019) | Merit (75) | 45 | 15 | 16 |
Very good try. Keep working now to fully finish lines to neaten your exercises. Always listen carefully to the music. 'Dance': lovely presentation. Good girl. |
CDS169 (2019) | Merit (77) | 44 | 17 | 16 | Danced with obvious enjoyment for the subject. Continue to strengthen and detail all your lines now. |
CBX944 (2018) | Merit (78) | 47 | 15 | 16 |
A confident approach to set exercises. Try now to neaten and fully finish lines. At times timing needed care. 'Dance': good style developing. |
CGS320 (2020) | Merit (80) | 48 | 16 | 16 | Well tried. Work hard to sit tall when you extend your legs out on the 'Floor Moves'. I enjoyed your 'Dance'. |
CJl168 (2020) | Merit (80) | 48 | 16 | 16 | Well tried. Try to present with more confidence now. I enjoyed your 'Dance'. |
CGS280 (2020) | Merit (80) | 48 | 16 | 16 | Well done. Try hard to sit up tall when your legs are extended in front. I enjoyed your 'Hoe Down'. |
CGS319 (2020) | Merit (81) | 49 | 16 | 16 | Well done. Keep working to maintain your dancers posture and project your eyeline now. I enjoyed your 'Hoe Down'. |